ÇAMLICA KOLEJİ

High Scope Eğitim Yaklaşımı

High/Scope Eğitim Yaklaşımı, 1962 yılında ABD’de David P. Weikart ve meslektaşları tarafından geliştirilen, bugün dünyanın birçok ülkesinde uygulanmakta olan bir okul öncesi eğitim yaklaşımıdır. Bu yaklaşım “etkin (aktif) öğrenme” kavramını temel alarak, erken çocukluk eğitiminde öğrencilerimizin bütünsel (sosyal, bilimsel, fiziksel, duygusal) gelişimlerini hedefler.
 
Okul öncesi dönemde çocukların karar verme becerilerini destekleyen bu yaklaşım ile çocukların günlük yaşantılarında ne yapmak istediklerini düşünmelerine ve karar vermelerine imkân sağlanmaktadır. High/Scope yaklaşımında çocuğun hazırladığı plan önemli rol oluşturmaktadır. Bu plan sorgulama, önerme ve sorunları tanımlama için bir basamak teşkil etmektedir. 
 
 
Çocukların kendi tercihlerini yapmalarına, karar alma mekanizmalarını geliştirmelerine, sorumluluk almayı öğrenmelerine, öz disiplin ve yeteneklerini geliştirmelerine destek verir. Çocukların yaratıcı, girişken, sorgulayıcı, kendini rahatça ifade edebilen, başkalarının görüşlerine açık bireyler olarak yetişmelerini teşvik eder. Bunun sonucunda da çocuklarımızın dil gelişimleri (dili kullanma becerisi, kendini ifade yeteneği, düşünme süreci vb.) üst düzeye çıkar.