ÇAMLICA KOLEJİ

Uygulamalı Birimler

Görsel Sanatlar

İnsan elleriyle değil,beyniyle resim çizer.
                                         Michelangelo Buonarroti
 
  Görsel sanatlar dersi öğrencilerimizin el becerisi , görebilme yeteneğini kullanabilme,hayal gücünü aktarabilme, duygu ve düşüncelerini ifade etmesini sağlayan yöntemleri hedef alır. Renkleri tanıma, uyum ve zıtlıkları fark etme ,yaratıcılığı arttırma ,el becerisini geliştirmeye yönelik çalışmalar yapılır.Çalışmalarımızda birçok boyama tekniğinin yanı sıra tuval çalışmaları, atık materyaller,seramik hamuru,kil çalışmaları,üç boyutlu çalışmalar yaptırılır.Derslerimiz özel proje ve workshoplarla desteklenir.
Öğrencilerimizin estetik gelişimi hedeflenir.Ayrıca resim sanatının birçok yönüyle ve tekniğiyle buluşmalarını sağlamak amacımızdır.Sanatsal programlarımız sayesinde çok yönlü çalışmalar yapılır.

 

 

Beden Eğitimi ve Spor

Hareket eğitimi her öğrencinin kendi kapasitesi doğrultusunda, fiziksel, bilişsel, sosyal ve duygusal bütünlük içerisinde gelişmesine, sağlıklı yaşamasına olumlu katkılar sağlar. Hareket eğitimi derslerimizde amacımız öğrencilerimizin dayanıklılık, esneklik, çeviklik, kuvvet, sürat, denge, beceri ve koordinasyon gibi fiziksel uygunluklarını geliştirmektir.
 
Okulumuzda sistemli ve programlı olarak sunulan hareket eğitimi dersi, çocuklarımıza sağlıkla ilgili alışkanlıkları, düzenli olmayı, iradelerini kullanabilmeyi ve iş birliği duygusunu kazandırmaktadır. Daha sonraki yaşamında spor yapma alışkanlığının temelleri de bu eğitimle atılmış olur. Anaokulu öğrencilerinin, estetik bir yapıya sahip olabilmeleri ve koordinasyonları ile motor beceri gelişimlerine olumlu katkı sağlayabilmek için derslerimizde jimnastik branşına ağırlık verilmektedir.
 

 

Jimnastik çocukların fiziki gelişimine pozitif katkılar sağlar ve tüm spor branşlarının temelini oluşturur. Bu amaçla anaokulumuzda farklı yaş gruplarına göre oluşturulan jimnastik ağırlıklı derslerimizde temel jimnastik hareketlerinin başarıyla öğretilmesi hedeflenmiştir. Öğrencilerimizin esneklik kazanmaları, vücut koordinasyonu geliştirmeleri, disiplin kazanmaları, daha dengeli ve sağlıklı bir vücuda sahip olabilmeleri öncellikli hedeflerimizin arasındadır.

 

 

Müzik

İşitme duyumuz anne karnında yedinci ayda başlar. Doğdukları andan itibaren , sallanma ve ninni gibi ilk müzikal ve ritmik deneyimi kazanırlar.
 
Müzik etkinlikleri, çocukların ses ve ritimleri tanımalarına, duygu ve düşüncelerini müzikli drama ve dans yoluyla ifade etmelerine, paylaşma , bir gruba ait olma, güven ve başarı duygusu kazanmalarına yardımcı olduğu için okul öncesi dönemde müzik eğitim programıyla buluşturmak gerekir.
 
Müzik, çocukların bütün alanlarda öğrenmesine katkı ve yeni bir bakış açısı sağlamakta, müzik çalışmalarına katılan, yaratan, üreten çocuk kendisi ile gurur duymakta, başarı duygusunu tatmaktadır ve böylece çocukların kendilerine güvenleri ve özsaygıları artmaktadır (Lazdauskas 1996).
 
Müzik etkinliklerimizin kazanımları aşağıda belirtilmiştir.
 
  • Doğru nefesle sesini kullanır .
  • Kendine güvenir.
  • Müzik ve ritim eşliğinde hareket eder .
  • Temel becerileri psiko-motor gelişir.
  • Müziği anlamlandırır.
  • C. Orff yöntemiyle ritim tutar .
  • Denge hareketi yapar .
  • Duygularını müzik, ritim ve oyun eşliğinde aktarır.
  • Duyduğu sesleri taklit eder .

 

 

Satranç

 

Anaokulunda satranç eğitimi temel düzeyde verilmekte olup, öncelikli amacımız satranç sporunu çocuklarımıza tanıtmak, sevdirmek ve günlük yaşamlarında bir alışkanlık haline getirmektir. 
Sınıf içi birebir serbest oyun çalışmaları, duvar panosunda örneklendirme ve Lichess programı ile desteklediğimiz satranç derslerimizde hedefimiz, temel düzey eğitim dediğimiz satranç tahtasını tanımaları, yatay dikey ve çapraz kavramlarını bilmeleri, taşların hareketlerini, tahtada ki konumlarını ve taşların değerlerini bilmeleri aynı zamanda satrancın siyah ve beyaz olarak adlandırılan iki tarafın mücadelesine dayanan bir oyun olduğunu bilmelerini sağlamaktır. 
Öğrencilerimizin aldıkları satranç eğitimi sayesinde analitik, eleştirel ve yaratıcı düşünme becerilerinin artacağı gibi problem çözme becerilerinin gelişmesini, zamanla, kazanma ve kaybetme duygusunu öğrenmelerini ve zamanı iyi yönetme becerisini edinmelerini beklemekteyiz. Aynı zamanda bu süreç, ilkokulda da daha üst seviyede devam edecek olan satranç derslerimize bir ön hazırlık olarak çok büyük katkı sağlayacağını düşünmekteyiz.